آموزش احراز هویت سامانه روابط کار پس از مصوبه جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئله مهمی شده است. بر اساس این مصوبه تمامی افراد حقیقی که قصد دارند برای دریافت گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران اقدام کنند باید در سامانه روابط کار ثبت نام کرده و فرایند مربوطه را از طریق حساب کاربری خود، پیگیری نمایند. به دلیل اهمیت این موضوع و ضرورت آن، در ادامه قصد داریم این موضوع را به صورت گام به گام در توضیح دهیم.
چگونگی احراز هویت سامانه روابط کار
احراز هویت و ثبت نام در این سایت، پیچیدگی خاصی ندارد اما مهم است که زمان ورود اطلاعات، دقت لازم را مبذول نمایید. برای انجام این کار لازم است که مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.
- گام اول: ورود به سامانه
احراز هویت را با آدرس https://svcc.mcls.gov.ir/SystemEntrance.aspx انجام دهید. در صورتی که بار اولین بار است که قصد ثبت نام در این سامانه را دارید گزینه «ثبت نام متقاضیان» را انتخاب کنید.
- گام دوم: احراز هویت
پس از انتخاب گزینه «ثبت نام متقاضیان» وارد صفحه احراز هویت می شوید. در این صفحه مشخص است که می توان با دور روش احراز هویت سامانه روابط کار را انجام داد. در روش اول با صورت حضوری و با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت روند کار خود را پیش خواهید برد. در این روش ملزم هستید که نکات زیر را رعایت کنید.
- نام تمامی افراد بیمه شده را وارد نمایید
- احراز هویت تمامی اعضای هیئت مدیره الزامی است
- شماره موبایل برای احراز اشخاص، باید به نام همان فرد باشد
- هنگام مراجعه حضوری، تمامی مدارک هویتی خود و شرکت (کپی آگهی تأسیس) را به همراه داشته باشید
- نام کاربری و رمز عبور، به همان شماره موبایل وارد شده ارسال می شود. در حفظ و نگهداری آن دقت کنید.
روش دوم، با استفاده از انتخاب گزینه «احراز هویت الکترونیکی» است.
- گام سوم: احراز هویت الکترونیکی
احراز هویت سامانه روابط کار به صورت احراز هویت الکترونیکی، بر اساس نقش کارگاهی شما صورت می گیرد. برای مثال اگر کارفرمای کارگاه هستید، با استفاده از گزینه «کارفرمای حقوقی» ثبت نام خود را آغاز کنید. این میان مهم است که رعایت نکات زیر را در خاطر داشته باشید
- اگر صاحب حق امضای شرکت، شخصی به غیر از مدیر عامل است، می توانید ایشان را برای احراز هویت معرفی کنید.
- شماره موبایل وارد شده برای احراز هویت سامانه روابط کار باید به نام مدیر عامل و یا شخص دارنده حق امضا باشد.
- قبل از احراز هویت شرکت، باید ابتدا شخص مدیر عامل و دارنده حق امضا را معرفی و احراز هویت کنید.
- گام چهارم: دریافت کد تأیید
احراز هویت سامانه روابط کار تا این مرحله، در بخش «ورود اطلاعات اولیه» بوده است. بعد از وارد کردن کد ملی، شماره همراه و تاریخ تولید، به مرحله بعد که همان دریافت کد تأیید است خواهید رفت. در این مرحله، کد مذکور به شماره موبایل شما ارسال می شود.
به یاد داشته باشید که علاوه بر کد تأیید، باید شماره شبای متعلق به حساب بانکی خود را نیز در فیلد مربوطه وارد نمایید. نکته قابل توجه این است که اگر قصد استفاده از خدمات «بیمه بیکاری» را دارید، باید شماره شبای حساب خود را در یکی از بانک های صادرات، ملت، تجارت، رفاه، ملی، سپه، وارد نمایند. با فشردن کلید ارسال، به درگاه بانکی جهت پرداخت تعرفه مشخص، وارد می شوید. بعد از پرداخت تعرفه، نام کاربری و رمز عبور به همان شماره همراه وارد شده، ارسال می شود.
چگونگی احراز هویت
بعد از اتمام مراحل بالا، ثبت نام شده در سامانه مذکور به پایان رسیده است. پس از آن برای احراز هویت سامانه روابط کار، باید وارد صفحه اصلی شده و گزینه «ورود متقاضیان» را انتخاب کنید. پس از ورود به صفحه مربوطه، با استفاده از نام کاربری و گذرواژه خود می توانید از خدمات این سامانه استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که در صورت فراموشی رمز عبور، می توان از گزینه تعریف شده با همین نام گذرواژه جدید را دریافت کرد. همچنین اگر در سامانه تأیید صلاحیت پیمانکاران ثبت نام کرده اید، ابتدای امر شماره موبایل و رمز عبور قبلی خود را وارد کنید تا همگام سازی لازم انجام شود. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.